Kom van die bank af :)

Nu heb ik het de hele tijd over mijn begin stappen gehad qua voeding.

Maar naast dat ik hier mee bezig was wilde ik ook weer meer bewegen.
Van die luie bank af komen ! 🙂

Voor mij was dit in ieder geval mijn sportritme terug brengen, naar wat ik vroeger deed. Minimaal 2x per week.
Want met sporten voel ik mijzelf nu eenmaal gewoon veel lekkerder, af en toe even het hoofd leeg maken. Soort therapie 🙂

Dus weer terug in mijn ritme was mijn volgende stap.
In ieder geval weer elke maandag en woensdagochtend naar de sportschool.
Ik zelf ben niet iemand die 3 maanden lang hetzelfde wil/kan doen. Dan mis ik de uitdaging en denk ik oooo die les ken ik al, kan ik ook thuis doen ( al doe ik dat toch niet thuis haha ) Hierdoor kies is dus vaak lessen/sporten die wekelijks anders zijn, die mij verrassen en uitdagen.
Ook vind ik zoveel soorten sport leuk als ik maar bezig ben, uitgedaagd wordt en erna voel dat ik wat gedaan heb.

Zo ben ik gek op o.a. kickboksen, bootcamp, grit, bodypump, maar ook bodycombat, xco, steps vind ik leuk voor de afwisseling.
En af en toe een beetje aan de gewichten hangen. Ik heb vroeger jarenlang gefitnesst.

Ik vind dit nog steeds leuk, maar niet meer zo vaak en ook niet alleen of soms even na een lesje bootcamp. Als ik alleen ga fitnessen ben ik zo klaar (rusten tussendoor vind ik 10sec wel genoeg :)) en natuurlijk voel ik het wel maar ik ben niet kapot. Ik kan door blijven gaan.
Ik merkte destijds dat ik gepusht wilde worden en zelf kan ik dan denken o joh ik heb vandaag niet zo’n zin, ik doe even een stapje terug niemand die het ziet.
Ik weet het heb ik alleen mijzelf mee. Maar hierdoor ging de lol eraf en ben ik terug gegaan naar het boksen en groepslessen die voor mij uitdagend en pittig zijn.

Zelf sport ik liever in de ochtend, ’s avonds kan ik ook vaak niet als alleenstaande mama. Dus dat is lastig om er dan een vast ritme van te maken.
Daarnaast krijg ik van intensief bezig zijn nieuwe energie met als resultaat dat als ik ’s avonds zo’n intense training doe, ik heel erg slecht in slaap kom.

Maar jeetje wat dat met mij doet !
Weer terug in mijn sportritme met wekelijks minimaal 2x per week merk(te) ik dat mijn energie omhoog ging, ik wilde zelfs meer bewegen, skeeleren, thuis oefeningen doen.  Of gewoon even naar het bos, naar het strand uitwaaien, wandelen. Dingen doen ! Erop uit!
Ennn… het meer eten gaat een stuk gemakkelijker

Het blijft verbazingwekkend wat anders eten en meer bewegen met je doet!

You have to do it, to know it !

Tuurlijk val ook ik af en toe even terug, maar zodra ik dit weer oppak voel ik het fijne gevoel weer.

Herken jij dit ? Sport jij ?
Of weet je niet hoe je van die luie bank af komt of wat je moet doen ?
Let me know! Misschien kan ik jou helpen met de eerste stap naar het meer bewegen.

Liefs,