Vakantie voorbij ? Helaas wat aangekomen ?

Get back on track met deze 7 tips !

Dat was hem dan weer… Vakantie voorbij. Heb je ook zo genoten ??
Ben je helaas toch wat meer buiten je boekje gegaan dan je eigenlijk wilde ? Toch weer wat vervelende vakantiekilo’s aangekomen ? Geeft niks !
Belangrijkste is; heb je ervan genoten ? Hopelijk is dat een dikke vette JA !

Dat is mooi!
Nu weer terug aan het werk en terug in het ritme, en dan komen die kilo’s ook wel weer… Zelf vind ik dat laatste (terug in het ritme) wel wat minder vervelend 😉

Want terug in het ritme betekent voor mij, ook weer wat meer tijd voor mij. Sporten, op tijd eten en gezond. Snel die vakantiekilo(‘s) er weer af.

Ja ook ik zit na 3 weken iets losser in mn vel. En van 3 weken nauwelijks tot niet sporten en anders eten, knap ook ik niet op 😊
Vroeger vond ik dit echt een ramp, had ik zo’n schuldgevoel en boos op mijzelf. Ik liet mij toen ook vaak meer gaan dan tegenwoordig. Mede doordat ik anders heb leren eten en bewuster heb leren kiezen. En dat scheelt aanzienlijk op de weegschaal.

Inmiddels heb ik de balans gevonden, genieten tijdens vakantie staat voorop. En dat hoeft niet te betekenen alles de vrije loop te geven, zie mijn tips tijdens de vakantie om de kilo’s te beperken.

Maar ondanks dat ik oplet betekent het ook na de vakantie hophop weer back on track. Om toch weer wat strakker in het velletje te komen en dat ene kilo’tje er weer snel af te hebben.

Hoe ik snel weer back on track kom en die vakantiekilo’s weer kwijt raak ?

Hier mijn 7 tips voor jou;

1.Eet op geregelde tijden, 3 hoofdmaaltijden en evt 2 tussendoortjes..
Tijdens de vakantie wil bij mij mijn ontbijt haast mijn lunch zijn.
Ja ik ben nogal een uitslaper 🙈 dus eenmaal thuis weer vroeg op betekent ook weer ontbijten & rond 12 uur m’n lunch.

2.Drink voldoende water, 2-3 ltr Per dag.
Dorstgevoel kan je lijf soms door de war gooien met hongergevoel. Daarbij scheelt het als je voor je gaat eten 1 of 2 glazen water drinkt. Zo voorkom je dat je gaat overeten.

3.Eet voldoende eiwitten.
Kwark,ei,melk, kip etc. Eiwitten zorgen voor een langer verzadigd gevoel.

4.Eet genoeg fruit ( min 2 st. Per dag) en groente.
Bijvoorbeeld
als heerlijk verantwoord tussendoortje een appel, rauwkost. Ook gelijk dorstlessend.

5.Pak het sporten weer zo gauw mogelijk op !
Misschien is de motivatie even weg. Geef jezelf die schop onder de kont en GA! Erna dank je jezelf. Kies iets uit wat je leuk vindt. Zo krijg je de sneller de motivatie weer te pakken. Beweeg minimaal 30 min. Per dag (wandelen, fietsen )en doe hiernaast 2 a 3 x per week iets intensiefs.

6.Vermijd alcohol.
Je kent het wel! Een biertje/wijntje daar of een lekkere cocktail bij de bar? Lekker bij het diner of ’s avonds laat gezellig. Er komt een chipje/pinda’s/snacks bij op tafel. Gezellig toch ! Zekers ! Maar deze loze calorieën hakken erin. Dus voor mij even een stop. Even niet dat lekkere wodka-tje en chippie doordeweeks ’s avonds, nee die schuift weer op naar het weekend. Voor doordeweeks een flinke kop thee en kwark it is 😊👍

7.Op tijd naar bed.
Dit is voor mij nog het lastigst omschakelen. Ik ben een nachtdier en zeker in de vakantie kan ik dan ook heerlijk lang
blijven zitten. Ik hoef er toch niet op tijd uit 🙈 Maar dat is nu voorbij. Zelf ben ik er bij gebaat als ik zorg dat ik rond 23 uur op bed lig. Ik moet mij dan echt een paar x dwingen en gewoon gaan liggen voor mijn lijf het ritme doorkrijgt. Aanhouder wint;)

Dankzij deze 7 stappen weet ik gelukkig dat ik zo weer wat strakker in m’n vel zit. Dus ben je ook weer net terug ? Heb jij jezelf misschien wel iets te veel laten gaan ? En denk je nu ag jee..   alles voor niks geweest en weet je even niet waar je moet beginnen?
Hanteer dan deze tips en je bent zo weer back on track 💪

Of misschien ben je nog op vakantie, geniet ervan !
En weet je dat je… kunt genieten maar ook tegelijk die vakantie kilo’s kunt beperken?  Deze 7 tips vind je hier.

Liefs,


Geef een reactie