En ja ! Ook de aardbeien zien we steeds meer in de schappen en worden iets betaalbaarder en roder van kleur ๐Ÿ™‚ 

Aardbeien staan op de 5e plek van meest gegeten fruitsoorten in Nederland. En dat is ook niet gek, deze heerlijke zoeternij kun je heerlijk zo eten, maar ook met van alles combineren. Daarbij bevatten ze ook nog eens weinig calorieรซn. Dus super geschikt ook als je op je calorieรซn let.

Want een schaaltje van 100 gr. bevat maar 29 kcal.
Daarnaast bevatten ze veel Vitamine C nog meer dan sinaasappels. Alleen de kiwi, ja die kunnen ze niet overtreffen. Maar 100 gr. aardbeien bevatten zo’n 60 mg Vitamine C. Vitamine C is goed voor onze weerstand, het is een anti-oxidant. Oftewel bestrijd schadelijke stoffen in ons lichaam zoals bijv. die vervelende griep of verkoudheid. Ennn.. ook niet geheel onbelangrijk, aardbeien bevatten veel vitamine B 11 ( ook wel foliumzuur).

Daarnaast bevatten aardbeien veel kalium. Kalium is goed voor onze bloeddruk en zorgt voor het regelen van de vochtbalans in ons lichaam. Ook is kalium belangrijk voor een goede spiersamentrekking & geleiding van zenuwprikkels.

Een heerlijke, gezonde superfruit kun je dus wel zeggen. De Nederlandse aardbeien zijn er alleen in de zomermaanden.

Bewaren