2 stuks fruit en 250 gram groente per dag ! Ja, dat zijn de adviezen..

Nu is dat fruit bij mij niet zo’n heel groot probleem. Maar die groentes !
Zoveel!

Zeker niet als mijn avondmaal.. 250 gram groente van 1 soort.😱 Vroeger kreeg ik met pijn en moeite nog geeneens 50 gram weg. Na een paar happen ging het aardig tegenstaan en werd ik misselijk en misselijker. Tóch heb ik een manier gevonden om mijn groente inname stukje bij beetje te verhogen.
Want ja !

Groentes zijn gezond en bevatten veel voedingsstoffen die we nu eenmaal hard nodig hebben.

Hoe heb ik mijn inname verhoogd ?

Dat zal ik je verklappen;
Ik lustte namelijk best al wel wat rauwkost of salade.

Dus neem ik (nog steeds) regelmatig naast het hollandse prakje een heerlijke bak salade met flink wat rauwkost er door heen, als extra toevoeging een gekookt eitje erdoor heen, Klein beetje tomatenketchup eroverheen. En zo had ik al gauw een extra 150 gram groente binnen.

Met warme dagen bestaat mijn avondmaaltijd uit een heerlijke volle bak salade, met zoveel mogelijk lekkere rauwkost. Komkommer, tomaat, paprika, augurk, klein uitje πŸ˜‰

Maar naast meer salade eten is er nog iets..
Ik eet namelijk bijna geen ‘losse’ groente meer.
En met losse groente bedoel ik dan dat je 1 soort groente op je bord hebt liggen.

Regelmatig staat er naast het standaard kookpannetje met sperziebonen, bloemkool, snijbonen, broccoli of iets dergelijks . De hoofdgroente..Β  Ook een pannetje op waarin ik wat paprika, champignons, courgette bak/gril en heb ik geen gaspitje meer over, dan doe ik dit gewoon in een ovenschaal en even grillen in de oven (ca 15min, met een beetje peper/zout/knoflook en olijfolie voor het aanbranden πŸ˜‰ ).
Dit voeg ik dan toe aan mijn hoofdgroente.

Dit geeft mij toch al snel weer een kleine 100 gram groente extra plus daarbij eet ik stiekem toch ook meer van de hoofdgroente. *Mindf$ck*

Heb ik even geen bijgroente in huis, probeer ik 2 soorten hoofdgroente te koken, Bijvoorbeeld bloemkool met broccoli of peen met doperwten.

Γ‰n ken je die zakjes wokgroente die kant en klaar in de koeling te vinden zijn in vrijwel alle supermarkten ?
Hoe makkelijk zijn die !
Wat kipblokjes erbij, rijst.
Eventueel kun je nog een boemboe of een woksausje eraan toevoegen voor wat extra smaak en smeuigheid (helaas ook heel wat calorieen, maar zo af en toe moet kunnen πŸ˜‰ ), Al kun je ook alleen de kipblokjes heerlijk kruiden en wokken in wokolie, ook dit voegt al extra smaak toe aan je menu !
Oké ik vis nog steeds de grote stukken prei uit de zakjes, want die hoef ik echt nog steeds niet !  🀭

Uiteindelijk krijg ik zo steeds meer groentes binnen, kleine stapjes en door vooral veel te proberen. En ey ! het is nog best lekker ookΒ  πŸ˜‰

Dus nee het zijn allang niet meer die 3 happen groente met pijn en moeite, maar steeds vollere & kleurrijke bordjes.

Variatie is THE key !

Als ik het kan, kan jij het ook !
Dus probeer het eens !
En let me know.

Liefs,

Β